Baby Cuz This Twisted Updo Don’t Owe Me Nothing

 

I definitely needed a break from my hair but i didn’t want to do the usual, ya know, twists, braids, BLAH BLAH BLAH BLAH BLAH!

All of that has become so boring a redundant that I definitely needed a change. Considering I’m in cosmetology school i was like SOMEBODY, ANYBODY WASH MY HAIR!

So my classmate Triecy ( yea i probably spelled that wrong but that’s how i hear it) stepped up to the plate and washed it for me.

O.M.G

 

sweet-jesus_c_155994

Yea.. that’s how i felt

Talk about HEAVEN! Yall know I do not let people in my head by lawd today i need to let her do that more often! I forgot how good it felt to let someone else give you that spa treatment as opposed to doing it yourself.

Then we moved on to the blow drying phase

-____-

I cannot tell you how much my comb attachment has spoiled me. I left it at home and was blow drying with a brush and a blow dryer…

Kill.Me.Now.

Where it usually takes me 15- 30 mins tops with that comb attachment, i felt like i was sitting there for about an hour blow drying my hair with that damn brush. I wanted to quit. So Tracey sees me and was like “You want me to do it for you gab?” Me: “Ok!”

15 mins later……

~Tracey handing me back the brush~

So that’s how it is huh? Ok , alright. So i finish blow drying

2012-08-239515-52-2095669

Oh not to mention the MUCH needed lining which i really should have taken a before picture of cuz let me tell you, Wolverine’s side burns aint got nothing on that Rogaine party that was going on at the back of my neck.

3e40ecfaed5f11e1a38422000a1c8933_7

And then the braiding phase begun . Brit Brat started off and then she quit on me for about 20 mins, then Kristen came in and started. Then she quit on me too lol! Then Brit Brat started back up. Yes they were playing tag in my hair cuz they were getting tired. Some of my favorite quotes from them were.

“Girl you look like a child by the head”

“LAWD JESUS TODAY! IONO SEE HOW YOU DO IT!”

“GIRL MY HANDS HURT!”

Kristin: “UM BRITNEY GET BACK HERE AND FINISH THIS!”

61a0e0caed6811e1877022000a1e9bca_7

Ain’t that some shit?

So after they finished braiding the sides for me, i went ahead and twisted the middle and the parts i left out and styled it how i saw fit.

Look i aint saying I’m good… but ummm

knapp01

 

I twisted the middle and left the front out and twisted that as well. Bobby pins are my best friend and i secured it as i saw fit.

DSCN1026 DSCN1027 DSCN1028 DSCN1029 DSCN1030 DSCN1031

 

 

23839675

 

Adios people

SEE ALSO: How I Helped My Client Regrow Her Edges In 6 - 7 Months!

 

Instagram | Facebook | Twitter | Youtube

Related Posts:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

About Me

Related Posts

181 Comments

  1. “Girl you look like a child by the head” LOL!! You do have a LOT of hair girl! But that’s the way it should be, you know. Thanks for sharing and the pics look good.

  2. Very funny story but your hair turned out beautiful!

  3. I loved reading every word of this! Very cute style….perhaps a tutorial?

  4. miquilina says:

    I want that hair style! I wish I had a personal hair braider that I could pull out the closet just to do my hair.

  5. like for real, I’m in the process of looking for someone to blow dry trim and braid my hair. Can y’all tag team my hair. Please email me. I need a natural hair stylist in new orleans BAD!

  6. Vonn Marie says:

    Girrrrlll! U bad ! I absolutely love it!!!!!!!!!

  7. I love it!! Your hair always looks exceptional 🙂

    Stopping by to invite you to my blog launch event tomorrow! Having a giveaway weekend starting with a natural hair giveaway 🙂 Hope to see you there!! http://www.catastropheblog.com

    Hope you’re having a wonderful Thanksgiving!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Instagram Feed

Something is wrong.
Instagram token error.